• Show this post
    Ze doen daar bij ARC zeker niet meer aan kortingscodes? Of ze zitten goed verstopt achter s of fysieke bladen...

Ik ben er gewoon weer 9 november bij goede gezondheid en het uitblijven van natuurrampen en/of kernoorlog. Jullie ook?

• Show this post
    Zeker, heb er weer zin in!

• Show this post
    Ik ga ook nog maar eens kijken, wie zoekt die vindt

• Show this post
    Cross-Tie-Walker
    wie zoekt die vindt

Ik vind inderdaad altijd wat. Meestal niet de dingen die ik zoek, maar waarvan ik nog niet wist dat ik ze zocht... :)

Dat is ook wat me steeds weer naar de beurs trekt denk ik. Kijk, op een gegeven moment heb je rationeel gewoon genoeg muziek voor een afwisselend palet voor de rest van je leven. Ik denk dat ik op dat punt zit. Ik luister toch steeds naar de zelfde releases, maar heb angst de minst geluisterde zaken weg te doen. Been there, done that (met een kleine selectie), heb het meeste weer opnieuw gekocht als ik het toevallig tegenkwam voor weinig haha. Ik heb wel een wantlist, maar die dingen zijn of onvindbaar, of onbetaalbaar, zeker met de huidige prijzen.

Soms is het gewoon leuk om te grasduinen in je verzameling. In het digitale tijdperk is verzamelen niet meer het "toegang hebben tot" (dat kan voor een groot deel digitaal, op meer obscure uitzonderingen na natuurlijk), maar meer het opnieuw ontdekken door de dwingendheid van fysieke aanwezigheid. Ik heb wel behoorlijk wat vinyl, maar ben voornamelijk een CD verzamelaar door chronisch ruimtegebrek, de prijs en het gemak van het formaat. Bij vinyl kan ik me voorstellen dat het totaalplaatje van de sound met het afspeelritueel natuurlijk meer waard is dan het "toegang hebben tot", maar CD?

Het zal wel een soort van midlife crisis zijn. De honger en avontuur van het nieuwe dingen ontdekken en (ooit hopelijk) rustig thuis kunnen afspelen vs. wat moet ik toch met al die zooi waar ik niemand hier in huis behalve mezelf (mogelijk) blij mee maak. Ik heb ook een veel te brede smaak. Misschien dat ik een van mijn kinderen nog ooit aan kan steken met het virus, *evil grin*

Tot zover de overpeinzingen waar niemand op zit te wachten...

• Show this post
    Nog leuke dingen gevonden mensen? Ik heb inmiddels alles weer ingeboekt hier op Discogs. Ik had helaas iets anders zaterdag, dus ik ben zondag gegaan. Eerste keer zondag voor mij. De kortingen zijn leuk, maar ik had het gevoel dat er al veel goed spul uit was (weet ik natuurlijk niet, want ik was er zaterdag niet) en even rustig door de afgeprijsde bakken gaan is er niet bij, want na 16:00 beginnen de opruimkriebels en begint men massaal met spullen terug naar de busjes te rijden. Dus netto heb je op zondag 2 uur minder: 1 uur later beginnen en het laatste uur beginnen veel verkopers met opruimen. Toch nog veel gevonden, maar met lagere prijzen verlagen ook mijn standaarden. Nare gewoonte...

Lijst (Various - Tribaldome 2 was €2, de rest €1,00 of €0,50):

Yosh Presents Lovedeejay Akemi - The Screamer

• Show this post
    little_alien
    met lagere prijzen verlagen ook mijn standaarden. Nare gewoonte...

Herkenbaar!
    Al moet ik bekennen dat ik daar op de zaterdag in Den Bosch geen last van heb gehad, lage prijzen.
    Mooie LP's gevonden die ik nog niet vaak ben tegengekomen, maar daar ook de prijs voor betaald.
    Vooral in het experimentele genre deze keer. Of zoals mijn partner zegt: vage shit.
    Ik vond het een zeer geslaagde beurs, al was het zaterdag in de middag wel erg druk.

• Show this post
    Sjamone
    Ik vond het een zeer geslaagde beurs, al was het zaterdag in de middag wel erg druk.

Zondag eigenlijk de hele dag niet bijzonder druk, maar wel redelijk constant. Op de zaterdag zie je idd normaal een piek in de middag die weer minder wordt naar het einde toe is ook mijn ervaring. Ze zeggen ook in hun mailing: "Dankzij jullie hebben we eerdere bezoekersrecords verbroken!" Vast allemaal op de zaterdag dan...

Sjamone
    Vooral in het experimentele genre deze keer. Of zoals mijn partner zegt: vage shit.

Lijstje (of selectie van lijstje)? 🫣 Helaas voor mij deze keer geen (buiten die Laibach dan denk ik) "vage shit" op CD gevonden, vooral boem boem en wat pop/rock/singer/songwriter en die Oliver Shanti new age/wereldmuziek.

• Show this post
    Sjamone
    Erg tevreden mee!

Ehh ja dat is wel behoorlijk experimenteel. Ik dacht wel wat gewend te zijn, maar ik schaar me ook achter het eerder genoemde oordeel "vage shit", haha ;) Heb ze allemaal netjes even geluisterd overigens!

• Show this post
    Een , buitenlandse, vriend van me is geweest .
    Hij had wat cd's voor me en ik zou hem buiten ontmoeten voor de overdracht.
    In de korte tijd dat ik even mijn auto op een lege plek ver buiten het terrein had neergezet
    is er zo'n scan-auto van de gemeente langs geweest en heeft mijn kenteken opgenomen.
    Vanmorgen brief in de bus , €79 betalen.
    Dus , ondanks dat ik niet binnen geweest ben toch aardige kosten gehad .

• Show this post
    Zo da's pech hebben man :(

• Show this post
    little_alien
    Ehh ja dat is wel behoorlijk experimenteel.

Haha! Ja sorry. Ik zit al een tijdje in een soort rabbithole van experimentele muziek en dan vergeet ik wel eens dat het voor veel mensen niet te doen is, en dat is helemaal ok natuurlijk.
    Wel tof dat je de moeite genomen hebt om alles te checken!

• Show this post
    Voor mij ook weer een prima beurs. Uiteindelijk toch met 55 stuks thuisgekomen, meeste ver onder gemiddelde Discogs prijs dus dat is altijd mooi meegenomen!

Mijn beste vondsten:

Orlando Careca - Startrackin*76

• Show this post
    DennisV94
    Voor mij ook weer een prima beurs. Uiteindelijk toch met 55 stuks thuisgekomen, meeste ver onder gemiddelde Discogs prijs dus dat is altijd mooi meegenomen!

Mijn beste vondsten:

Was (Not Was) - Shake Your Head
    Black Sheep - Strobelite Honey (Special Edition Remixes)
    Negrocan - Cada Vez
    Miss Peppermint - Let Me Hear The DJ
    The House Nerds - Moments In Nerd
    The R.A.S.E. - The Ron Allen Sound Experience
    Abacus - Collectors Edition
    Kerri "Kaoz 6:23" Chandler* - Magic
    Sylvester* - Summer Sampler
    Ian Pooley - Chord Memory (Remixes)
    Rhythim Is Rhythim - Icon / Kao-Tic Harmony
    Pépé Bradock - 6 Millions Pintades EP
    Boom Generation - Nosedive
    Unknown Artist - Three
    Frankie Knuckles - The Whistle Song
    Kerri Chandler - Hemisphere
    Fresh And Low* - Interact / Get Up
    Mayo - Miami Manoeuvres EP
    Moodymann - Untitled
    Pepe Bradock* - Swimsuit Issue 1789
    Cultured Pearls - Mother Earth
    Groove Sector (3), F.U.S.E., Texas Audio - No Restrictions / F.U. / Assassin
    Ian Pooley Presents Bluelite - Enlite EP
    Orlando Careca - Startrackin*76

Lijstje wel hoor dit!

• Show this post
    DennisV94
    Miss Peppermint - Let Me Hear The DJ

Cool, die heb ik lang niet gehoord :) Een beetje een bouncy progressive buitenbeentje bij de underground deep house rest zo te zien, maar altijd een prima track gevonden. Boom Generation - Nosedive kende ik nog niet, gave plaat!

• Show this post
    little_alien
    DennisV94Miss Peppermint - Let Me Hear The DJ
    Cool, die heb ik lang niet gehoord :) Een beetje een bouncy progressive buitenbeentje bij de underground deep house rest zo te zien, maar altijd een prima track gevonden. Boom Generation - Nosedive kende ik nog niet, gave plaat!

Klopt, Let Me Hear The DJ is inderdaad een beetje een buitenbeentje bij de rest maar wel een plaat die denk ik nu heel goed past in de huidige 'trend'.

• Show this post
    little_alien
    Resistance D - Ztringz Of Life (Yes, die zocht ik al een tijdje voor niet te veel. Nu uit de €1 bak!)

Mooie vondst!

• Show this post
    jape
    Mooie vondst!

Ja blij mee, ook al is het "maar" de CD in redelijk gebruikte maar nette staat. De 2xLP had ik al eens gevonden jaren terug op een kleine beurs in een ietwat groezelige VG hoes in zo'n "alle-13-goed-bak". Geen idee wat die daartussen deed, maar voor €2,00 mocht die toen ook mee. Platen zelf waren toch nog VG+ als ik het me goed herinner. De prijs nu gaat nergens meer over zie ik...

You must be logged in to post.